KURUMSAL KOKUNUN KULLANIM ALANLARI
- Otomotiv show roomları
- Mağazalar
- Oteller ve rezidanslar
- Restoranlar
- Sinemalar
- Alışveriş merkezleri
- Bankalar
- Spor salonları ve sağlık merkezleri
- Bar ve gece kulüpleri
- Gıda ve marketler
- Ulaşım firmaları ve havalimanları
- Doktor klinikleri ve hastaneler
- Fuar alanları
- Ofisler
- Emlak sektörü
- Casino ve oyun alanları
- Etkinlikler
|
 |
Tüketicinin satın alma arzusunu tetiklemek için bulunan en son pazarlama taktiği…
Otomobil satın almak herkesin kendi bütçesine göre önemli harcamalarından biridir;
Automotiv News 2008 yılının Mayıs ayında yayınladığı bir makalede alıcıların güzel
kokan show roomlarda daha fazla vakit geçirdiğini belirtmiştir…
Satış ortamının ambiyansı ve kalitesi çok şeyi değiştirir…
Ortamda kurumsal koku yaratılarak sadakat ve akılda kalma hedeflendiği gibi aynı zamanda bu koku çubuklu koku veya mum şeklinde satılarak veya hediye edilerek tüketicinin aklında kalmak da hedeflenir…
Hastane, spor salonu, fuar alanı, bar, gece kulübü, casino gibi kalabalık alanlar sigara,
yemek ve en önemlisi insan kokusu açısından zorlu alanlardır…
Kokulu pazarlama sinemalarda reklamcılar tarafından ayrıca ürün pazarlaması
alanında da kullanılmaktadır; Nivea Almanya'da sinema reklamında 60 saniye
boyunca insanları sahilde koşarken gösterip, martı ve balinaları gösterdikten sonra
güneş yağı reklamını girmiş ve sinemaya kokusunu göndererek marka bilinirliğini ve
satışlarını ciddi anlamda artırmıştır…
Emlak sektöründe kanıtlanmıştır ki güzel kokan evler daha çabuk satılır…
Alışveriş merkezlerinin içinde müşterilerin daha rahat etmesi,daha uzun kalarak daha fazla alışveriş yapması sağlanır… |